Rockford, Illonois, USA

Godmorgon gott folk!

Nu ar klockan halv 11 har i Rockford och vi har precis fott i oss lite kaffe.

Gordagen var en otroligt long dag, vi kom fram runt 1 pa natten svensk tid, do var klockan runt 5 har. Nar vi klev av planet holl vi knappt pa att komma in genom sakerhetskontrollen. Jag, Marie och Elin skulle go igenom en medan Christina och Andre skulle ga igenom en annan. For Christina och Andre var det inga problem att komma igenom men de tyckte att det var misstanksamt att tre tjejer skulle till Rockford och vara dar i tre mandar utan att ha ngt speciellt for sig. Han frogade allt ifron hur mycket pengar vi hade med oss, vad vi hade for planer och varfor just Rockford.  

Vi fick ga in i ett annat rum, med endast bankar for att vanta pa att nogon sakerhetskontrollant skulle komma och snacka med oss. Kan saga att vi var ratt stirriga och nervasa do. Efter att Christina hade snackat med dem so loste det sig och vi fick go darifran.

Vi blev upphamtade av en aldre dam och en aldre herre som korde oss till Rockford. Resan dit tog ca 1 och 1 halv timme och vi var ratt trotta.
Nar vi var framme i Rockford var klockan ca 3 pa natten svensktid, ca 8 pa kvallen amerikansk. Vi alla blev korda till restaurangen jag och Marie ska praktisera pa och fick ata en maltid och traffa dem vi ska ha att gora med under denna vistelsen. Restaurangen var najs och det lar nog bli en bra tid.

Runt 11 amerikansk tid, alltso klockan sex pa morgonen svensk tid okte vi hem till huset vi ska bo i. Do hade vi varit uppe i ett dygn och var vaaldigt trotta.
Det ar ett typiskt amerikanskt hus, tre vardagsrum, en relativt stor tradgard med uteplats, ett kok och vi har t o m fott ett eget badrum. Jag och Marie kommer dela rum, vilket ar heelt ok!

Hon vi bor hos hade fixat en liten korg med nodvandiga saker som vi skulle behova vid ankomsten, riktigt gulligt.
I morse kokade hon kaffe till oss och senare idag ska vi aka runt och kika lite i staden. Den ar myyyycket storre an vi, eller atminstone jag forvantade mig.

Vi ska avan forsoka fo ett amerikansk korkort till mig med tanke pa att vi inte kan ta oss fram pa ngt annat vis och mitt korkort har inte tillverkats an. Det ar helt sjukt vad mycket trafik de ar har.
Vi har en bil som stor och vantar pa oss so vi hoppas det gar vagen!
Senare ska vi traffa agaren till restaurangen och fa varat schema osv. Spannande och sa javla nervost.

Vi har aven fott en liten hund pa kopet, han gillar oss inte speciellt mycket an, men for hoppas det lattar upp!

Nu ska jag packa upp min vaska och gora mig lite hemmastadd har.
Jag kommer lagga upp massa bilder och sodar nar vi fott igang internet pa vora egna datorer.

Hors snart igen!!

cargill

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0