praktik praktik praktik

Ja, vad finns det att säga? Har uppstått lite halvtaskiga problem här borta i det stora landet, inget som inte verkar gå att lösa iaf. Tror det mest handlar om missförstånd från båda hållen, både från cheferna samt oss. I alla fall när det gäller vissa saker.

Jag är fortfarande nöjd över mina sysslor, tror knappast jag hade kunnat få bli mer engagerad någonstans som jag är här, men däremot finns det alltid brister som jag antar dyker upp vart man än kommer.
Detta är ändå en helt annan kultur för oss, även om den liknar mycket av vårat sätt att arbete, leva osv. Det tycker jag att dem bör ha förståelse för, samtidigt som vi ska ha förståelse för hur dem har det och försöka anpassa oss till det.

Jag arbetar gärna, det var därför jag kom hit, inte för att slappa runt. Men jag uppskattar gärna tydliga direktioner om vilka tider som ska jobbas och allt annat stuff. Och framförallt uppskattning för det vi gör! Vi är ändå gratis arbetskraft för dem, det enda dem behöver betala för oss är ett mål om dagen vilket inte är speciellt dyrt för dem.

Det ser iaf ut att bli bättre nu och pratet om hemfärd har lagt sig. Vi kommer ge detta en ärlig chans, vilket det är värt. Utan motgångar är det svårt att utvecklas.

Nu är det iaf helg och hösten börjar krypa sig närmare här, myys!
Vi har mest slappat och igår lagade vi pannbiffar, potatis och gräddsås, sjukt svenskt och sjukt gott. Bara lingonsylten som fattades, men jag antar att man inte kan få allt här i livet.

Idag funderar vi på att bowla igen, frågan är bara om man orkar ta sig dit och om man orkar bowla, eller om man bara orkar vara lat som fan och inte göra någonting. Stort i-landsproblem!


Jag och Marie har kommit på, med lite utav Erics hjälp, att vi äter något onyttigt varje dag, verkligen VARJE dag. Vi kanske borde satsa på dagens onyttigheter? Det där med nyttiga veckan känns rätt långt borta nu nämligen...



Marie satte lite klang på huset härromdagen.



Hösten är på ingång,mys! Vilket betyder mysiga tjocka tröjor, ljus, filmkvällar och allt annat som hör till!


cargill



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0