japanesisk restaurang och åskväder

Igår var jag, Marie och Andre och käkade på den Japanska restaurangen som vi var på när Marie fyllde år. Jag var galet sugen på deras sushi som jag nu förälskat mig i. Hade jag kunnat hade jag tagit med mig deras sushi hem till Sverige sen. Då förstår ni nog.

Marie och Andre valde någon annan måltid med någon förrätt av räkor samt någon varmrätt som bestod av kyckling. Tjusningen i deras middag var att kocken lagade allting precis framför en och gjorde dessutom lite trix och hade sig.

Själv åt jag sushi med smoked salmon and creme cheese och shrimp with cucumber and green onion. mumma!

Mätta och belåtna drog vi oss hemifrån restaurangen och gjorde inget speciellt alls, asnice.

Idag var det tillbaka till praktiken. Morgonen började jätte fint och vi hade sol och varmt ända fram till runt klockan tre. Då började det mulna som fan och efter ett tag kom blixtrarna, åskan och regnet. Och när det väl är oväder här är det inte små oväder! Har nog aldrig sätt så tydliga blixtrar som dem har här, sinnes!

Charlie ( en av killarna jag jobbar med i köket ) berättade att det hände lite då och då, att dem faktiskt har tornados även i Rockford. Tornados må vara farliga och må fördärva en hel del. Men fan va coolt det hade varit och se en på avstånd. Nu har dock ovädret lagt sig och jag har precis blivit lite blödig till The Notebook.

Imorgon ska vi med en av cheferna på restaurangen och kolla när hon har sin bildlektion på Rockvalley Collage, kommer nog bli spännande! På torsdag blev vi erbjudna att åka bort till det andra Collaget som vi var och kikade på den första veckan vi kom här. Det skulle tydligen komma en känd kock dit och vi var välkomna. Får se om vi lyckas fixa en skjuts ut dit. Hade ju varit synd och missa faktiskt.


Den bästa kärleken väcker själen och får oss att vilja ha mer


Ikväll saknar jag min baby lite mer än vanligt, that sucks maaaaaan.




Utanför japaneseee restaurangen



Två mongon inne på restaurangen...



Sushi<3



Ett sushimongo... lägg märke till min fina utväxt.
Tycker den gör detta inlägget lite extra charmigt.



Lite middagsunderhållning.
Lökringar byggda som en vulkan.



White chocolate bomb. Den var inte lika god som den ser ut dock..
Menee, locket var gott - choklad<3


cargill

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0