Första praktikveckan över!

Nu är första praktikveckan avklarad och den har varit mer lyckad än vad jag trodde från början! Jobbar som sagt med asgoa snubbar i köket och får göra massa olika sysslor! "You're one of us now" nice.
Igår gjorde jag även min första pizza! Inte den vackraste eller bästa pizzan här i världen men helt klart duglig för en första gång. Trodde aldrig någonsin att jag skulle stå och baka pizza, men ack så fel jag hade!

Igår var det Maries födelsedag, så vi började dagen med jobb, vilket vi var tvungna till. Därefter drog vi hem och åt tårtan Marie bakade dagen innan, riktigt nice. Bara kort efter att vi hade käkat tårta och kommit hem ringde Christian från jobbet samt hans flickvän och frågade om vi hade lust att dra ut och käka middag med dem och ev dricka lite. Sagt och gjort, jag och Marie hoppade in i duschen och fixade iordning oss, därefter kom Christian och Antonia och hämtade upp oss. Planen var att vi skulle käka mexikansk mat, men eftersom restaurangen var full och det var runt 20 min väntetid sket vi i det och drog vidare till en japansk restaurang istället. Där utanför mötte vi upp Antonias vän Julie.

Jag prövade riktig sushi för första gången! Väldigt gott. Jag, Christian, Julie och Antonia beställde in varsin rulle, med olika smaker, och delade med varandra. Marie som inte är ett big fan av fisk och allt från havet beställde in kyckling.

Efter maten drog vi hem till Antonia för att fullända kvällen med lite dricka! Julie och Antonia skulle försöka lära oss dansa salsa, vilket inte gick vägen. Men trevligt hade vi!

Därefter drog vi neråt downtown Rockford för att träffa lite vänner till Antonia. Trevliga människor! När vi lämnat dem drog vi vidare till en bar, vid namn Social. Där kom vi in utan problem och bartendern fick fria händer att blanda tre olika drinkar till oss! Han gjorde en riktig frän drink med världens starkaste peppar, vilken var min favorit! Riktig god. Det coolast utav allt var att den här pepparsaken var så kall så när han blandade den med den  andra vätskan välde det ut rök! Riktigt fränt.

Inte så långt efter drog vi hem och jag hoppas innerligt att Marie är nöjd över kvällen, men det verkade hon vara!

Idag och imorgon är vi lediga, finally! Skönt att få andas ut lite efter första veckan. Idag blir det nog bara lite städning och handling och annat smått och gott.

See ya!



Antonia och Julie



Födelsedagsbarnet!



lost in america



Den fräna drinken!


cargill

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0