100907&08

Igår hade vi våran första praktikdag! Den var allt mer än lyckad och det kommer förmodligen bli en bra tid. Grabbarna i köket är riktigt sköna och tillmötesgående, som alla andra amerikaner vi mött än visserligen.
Igår fick jag göra allt ifrån såser, till tallriksupplägg samt lite förberednings stuffs. Helt okej!
Engelskan i köket gick också bättre än förväntat. Finns ett och ett annat som man inte förstår men oftast så brukar det gå genom en fråga eller två!

Det som var mest förvånansvärt var att det var mycket i deras sätt att hantera deras kök som stämde överrens med hur vi driver ett kök i Sverige. Trodde det skulle vara större skillnad!

Dagens praktik har mest bestått av att ta emot de få beställningar som kommit in, observerat och lärt mig lite såser och annat stuff.
Har insett att vi måste ha en av världens godaste apps hos oss! Det är en Wongton med chorizoröra och räkor i! Skadligt goood! Hade kunnat föräta mig på dem..

Något som är rätt annorlunda är att det kommer komstym nissar till restaurangerna och tar beställningar på olika saker. Det kom en snubbe för fisk och andra stuff från havet och sen kom det två till, så jag antar att dem kom för att ta beställning på typ kött och grönsaker.

Förutom praktik har det inte hänt så mycket mer spännande. Något som inte är så spännande är  väl att jag lyckat dra på mig massa utslag samt eksem över största delen av kroppen. Jag vet inte vart det kommer ifrån eller vart det beror på. Har lite aningar om att det ev. kan vara vattnet här. Allt deras vatten som kommer ut kranarna har i princip klor i sig så ja, kanske är det det helt enkelt.  Har köpt någon kortison salva nu som jag hoppas ska hjälpa! Annars får det väl bli ett besök hos fabror doktorn, stackars Sveriges försäkringskassa.

Bilder är det ännu fattigare med, tyvärr!

Hoppas allt är bra där hemma.
Take care.

cargill

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0